sâmbătă, 5 iulie 2014

Sisteme de purtare


Inca din timpul sarcinii am inceput sa studiez ce sisteme de purtare as putea folosi pentru micul Roinitza. Am simtit mereu ca imi doresc sa imi port puiul in loc sa il tin intr-un carucior din care nu poate vedea nimic. Dar abia dupa ce am nascut mi-am dat dat seama cat de utile sunt intr-adevar aceste sisteme. Nicaieri in comparatia sistemelor de purtare vs. carucioare nu am vazut mentionat un mare dezavantaj pentru carucior: este imposibil de folosit daca vrei sa iesi singura cu bebele la plimbare. Este mult prea greu si incomod de folosit. Desi noi am ales un carucior "Peg Perego" care era "usor", eu nu il puteam folosi dupa operatia de cezariana. Nu puteam ridica nici macar lando-ul gol care avea 6 kg.

La recomandarea finilor stiam ca vom lua o Manduca si initial am crezut ca o putem folosi din primele luni de viata insa dupa mai mult studiu se pare ca nu este recomandat pana la 6 luni, desi producatorul afirma ca e ok inca din prima luna. Asa ca am inceput sa citesc despre alte optiuni recomandate pentru bebelusi asa de mici:

  • Wrap elastic - cred ca ar fi fost util la inceput dar din pacate nu l-am studiat prea mult, fiind convinsa ca vom lua Manduca. Intre timp a venit si caldura si din cate am citit nu este recomandat pentru vara, fiind foarte calduros atat pentru mama cat si pentru bebe. 
  • Sling cu inele - in ziua in care ma pregateam sa dau comanda pentru un sling superb cu nuante de verde, una dintre cele mai bune prietene mi-a adus slingul ei asa ca am scapat de o cheltuiala in plus:)
  • Wrap tesut - mi se pare complicat modul de legare, nu cred ca am rabdare. In plus are si trei straturi de material peste bebe, cred ca ar fi prea calduros pentru o vara in Bucuresti. 
  • Wrap tai - mi se pare o varianta foarte buna, mai usor de folosit decat wrapul si mai comod decat sling-ul pentru ca distribuie greutatea pe ambii umeri. Mi-am comandat deja unul care va veni saptamana viitoare. Binenteles ca este tot verde:).

Inca experimentez sling-ul cu inele, l-am folosit in casa si o data afara. A fost bine asa ca am prins curaj:). Am observat multe priviri atrase de sling, unele incurajatoare, altele nu. Nu conteaza, noi mergem inainte cu sling-ul. Roinitza mic a fost incantat, a dormit tot drumul lipit de mine.

Ce as face altfel acum:

  • As folosi wrap-ul elastic de la inceput. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu