sâmbătă, 12 iulie 2014

Sfaturi... sau nu


Desi am fost avertizata ca oamenii de pe strada sunt foarte darnici cu sfaturile legate de cresterea copiilor inca nu experimentasem asta. Pana azi dimineata cand am fost abordata de trei ori pe aceeasi tema controversata: "caciulita" :).

Era 8:30 AM, o dimineata de vara cu soare dar un pic racoroasa, exact asa cum ne doream dupa cateva zile de canicula. Batea un pic vantul, intr-adevar, dar nu era deranjant. Era o senzatie tare placuta, ca o dimineata la mare. Roinitza dormea linistit in sling-ul nostru fermecat.

Nici nu iesim bine din bloc cand o doamna imi spune ca "este curentel si parerea mea este ca ar trebui sa ii pui o caciulita". I-am multumit politicos pentru sfat si am plecat mai departe. Eram uimita, eram convinsa ca sunt genul de persoana care nu invita la conversatie, spre deosebire de Mamutza mea draga.

Dupa inca 100 m, o alta doamna care statea pe o banca cu un catel imi spune: "Iubita, acopera-i capul cu ceva...el nu are par asa ca noi si ii e frig". Ma intreb daca oamenii cu chelie poarta caciulita dimineata vara.

Dupa inca vreo 500 m, un domn cu ochi albastri imi zambeste binevoitor: "Gata plimbarea de dimineata?". "Gata" zic, incercand sa imi dau seama rapid daca este vreun vecin din bloc de care nu-mi aduc aminte. Nici nu apuc sa imi termin bine gandul cand aud "De ce nu ii dai o caciulita? Eu am o nepotica si mereu ii pun ceva pe cap". "Hmm...pai e vara, nu prea mi se pare frig" spun eu increzatoare. Domnul insa era pregatit si pentru varianta asta: "Pai nu conteaza, o poti folosi si pentru soare". "Hmm...pai din cauza asta iesim la 8:30 dimineata, vrem sa ne bucuram un pic de soare". Nimic insa nu il poate convinge: "Eu zic ca e bine totusi sa ii pui ceva pe cap".

A inceput, sunt curioasa ce urmeaza :).

2 comentarii:

  1. Uite ce m-a uimit pe mine de curand ... nu credeam ca poate urma si asa ceva ... Eram in farmacie la coada cu unul din pici in marsupiu, lipit bine de mine, cand un domn la 75 de ani se gaseste sa ne bage in seama " Ce binee sta el acolo !" sesizez un ton ironic dar nu ma asteptam la ce a urmat... "mai shmechere ! E bine acolo cu capul la mata in san ... Las ca acu ii cresti si apoi iti dau cu shutu " Am ramas fara cuvinte... tot inganam ceva in gand sa ii zic... dar nu am mai fost in stare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce urat...sunt sigura ca "domnul" era un pic frustrat de experienta proprie...cu un asa limbaj nu-mi imaginez ca "aschia sare departe de trunchi" :)

      Ștergere