vineri, 3 aprilie 2015

Despre somnul roinitzesc

"Invata-l sa mearga la culcare la 8", "Trebuie sa ii faci un program de somn" mi s-au parut sfaturi foarte bune pe care am zis ca trebuie sa le aplic dupa ce se naste Roinitza. Imi imaginam atunci cum el se va culca linistit si eu voi avea o groaza de timp pentru mine. Lasand la o parte primele doua luni in care nu stiam pe ce lume suntem si tot programul nostru era impartit in somnuri de ~3-4 ore, din a treia luna mi-am spus ca trebuie sa incercam sa il culcam la 8 asa cum auzisem ca "e bine". Asa ne-am chinuit ceva vreme tot incercand fara mare succes. Cateodata adormea la timp, altadata ne chinuiam ore intregi cu leganat si cantat. Explicatia esecului era foarte simpla, dar invizibila pentru noi atunci. Era vara si il scoteam mai tarziu la plimbare, el adormea pe la 6.30 - 7 si evident ca la 8 nu avea nici un chef de somn.

Pe la 3 luni si jumatate ne-am dat seama ca el are un pattern de somn foarte simplu la care noi doar ne-am adaptat, in loc sa incercam sa il schimbam cum ni se pare noua ca "e bine". In timpul zilei dormea de 4 ori, cate jumatate de ora de somn. Apoi si-a redus singur frecventa la 3 somnuri crescand intervalul de timp dintre reprizele de somn, apoi la doua reprize de somn pe zi si acum de cateva zile doarme o singura data, la pranz. Ora de culcare depinde de ora somnului de zi, astfel incat seara adoarme in 5 minute daca lasam sa treaca intervalul de timp corespunzator. Simple as that! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu